Translate

11. 12. 2013

Barbarela


Úryvky z knihy  
STRÁŽILI SME REPUBLIKU

Hrávať sme začali okamžite po dokončení gitary. Jeden maník z Rakovníka, ten, čo pozháňal tie súčiastky z Jolany na moju gitaru, si doviezol z domova na streche embéčky sadu bicích s dvoma kopákmi a druhý mal už ťahaciu harmoniku v kasárňach. Divná zostava. Nijako inak sa naše hudobné zoskupenie nazvať nedalo. Stopercentne ludovkársky harmonikár z východného Slovenska, k tomu stopercentne rockový budeník zo západných Čiech a pologitarista z Rakúsko-Maďarsko-Moravsko-Slovenského pomedzia. Prvý kšeft sme hrali na zábave učitelského zboru základnej školy vo Volaroch. Niekolko dní som s Tatrou sťahoval vybavenie zo starej školy do školy novej a keď už bolo všetko presťahované, uložené, poupratované, pripravené na začatie vyučovania, chystali sa učitelia ukončenie svojej snahy spoločne osláviť.
Preto, že sme už mali niečo nacvičené, padol návrh zahrať na ich večierku. Až do tých čias som považoval učitelov za nadpozemsky čisté, posvätné osoby hodné obdivu a úcty. Tak som ich dovtedy poznal. Do chvíle vyvrcholenia oslavy.
Večierok začal a my sme hrali pekne v trojke to, čo sme si nacvičili. Postupom času blížiac sa malej ručičke hodín k dvanástke, začala v dôsledku konzumácie nenealkoholických nápojov atmosféra hustnúť. Naše hudobné trio sa rozpadlo na rockovo popové duo v zložení gitara, bicie a na sólového harmonikára hrajúceho ludovky. To preto, aby si každý z nás mohol aj zatancovať. Teda skôr, aby si mohli s nami zatancovať miestne učitelky, nakolko ich bola v učitelskom zbore prevaha a nemali dosť partnerov do tanca.
            Zábava divočela a zábrany padali, rýchlejšie ako na nebi hviezdy za jasnej letnej noci. Cestou z toalety späť do jedálne, kde večierok prebiehal, si ma vyčíhala jedna z učiteliek. Pekná, sympatická, pehavá hrdzovláska s bujarou hrivou brčkavých kaderí, so zelenými očami, medzierkou medzi zubami a špicatými, pevnými kozami. Jestlipak na to nevlítnem a takto zhurta všetkými rukami, nohami, perami, jazykmi a ostatným, čo mala k dispozícii, na mňa vpadla.
Zhodou okolností to bola jedna z mála, ktorá tam mala svojho partnera, manžela, tiež učitela.  Na otázku, čo by na to povedal jej manžel, sa mi dostalo odpovede, že on už jede s jinou, s ďalšou kolegyňou. Šok, ktorý ma opantal, si pamätám dodnes. Zrútila sa mi celá predstava o všetkých mojich učiteloch a učitelkách, ktorí v mojich spomienkach boli nedotknutelne čisté osoby bez poškvrny. Odvtedy viem, že aj učitelia a s nimi všetky nadpozemsky éterické osoby sú tiež len obyčajní ludia. Lebo, ako vravieval bubeník z Tublatanky:
„Aj tá najsamkrajšia a najnadpozemskejšie éterická babenka na svete pučí oči, keď tlačí na záchode“.

Informácie na mail adrese:

Žiadne komentáre: