Translate

11. 12. 2013

K O N E C


Úryvky z knihy  
STRÁŽILI SME REPUBLIKU

Posledné dejstvo tohto príbehu sa udialo v roku dvetisícjedenástom. Cestou na jazde po západných a južných Čechách, tešiac sa na krásy juhu Čiech, plných rybníčků a vesniček, ako malovaných Jozefom Ladom, som sa zastavil aj na Šumave.
Jazdil som kade-tade a zo všetkých síl som sa snažil spomenúť si na cesty a cestičky, kadial som kedysi jazdil. No márne. Tridsať rokov zmien a zabúdania sa podpísali na obrazy v mojej pamäti vryté a tak som sa musel spýtať na cestu nielen do Volar, ale v samotných Volaroch som sa musel spýtať, kde sú kasárne.
Už neboli. Teda boli, ale nefunkčné a rozpadnuté. Zanedbaná zrúcanina bez vstupnej brány, volne prístupný, kedysi tak prísne strážený a utajovaný priestor. Ani socha v životnej velkosti vojaka „Slintoša“ tu nestála.

Tá by tu ale určite jedného dňa stáť mala!

Vošiel som dnu a prejazdil po všetkých zákutiach kasární. Aj do autoparku som si šiel dať jedno Žhavé kolečko. Odfotil som si svoju mašinu pod oknami zdevastovanej Kádrovky a na znak úcty k svojim kamarátom, som si zapálil cigaretku. Ale už nie takú, ako sme fajčili vtedy, ale imperialistickú. V duchu som ju podával rad radom každému jednému do ruky, ktorú som si s nimi aj potriasol a každého jedného som objal a ako Brežnev Husáka pobúchal po chrbáte.
Zatočil som sa dva – trikrát na strede buzeráku a bolo. Hotovo! Dovidenia, dopočutia, KOZYčókolom. Pridal som riadne plyn, aby Screamin Eagle výfuky môjho Harley-Davidson riadne zaburácali na pozdrav všetkým kamarátom Kádrovákom a zmizol som ako gáfor, ako Mike Rourke v záverečnej scéne filmu Harley Davidson a Marlboro Man, ibaže za sebou som nemal dlhonohú krásku, ale nepremokavý bágel, lebo už začalo jemne poprchať, aby mi začalo neskôr pre šťastie pršať na mojej ceste domov - do Bratislavy, kde to všetko pôvodne začalo.


Informácie na mail adrese:

Žiadne komentáre: