Translate

10. 12. 2013

Cowboy


Úryvky z knihy  
STRÁŽILI SME REPUBLIKU

Neviem, kolko je pravdy na všetkých tých často neskutočných príbehoch, ktoré sa rozprávali a kolké z nich sa skutočne aj stali, no pri jednej mimoriadke som sa primotal.
Ostrý poplach vyzeral úplne inak ako cvičný,  keď nás dôstojníci buzerovali za každú somarinu. Pri ostrom poplachu išlo hlavne o rýchlosť. Nezáležalo na tom, ako je kto dogabaný, či má zašnurované kanady a či má na sebe všetko oblečené ako sa patrí. Či má pod uniformou trenky s tričkom, alebo pyžamo, alebo či má v zime pod maskáčmi teplé vložky. Hlavne, aby mal so sebou zbraň a opasok so zavesenou sumkou s nábojmi, aj keď niektorí vyzerali ako Paulusova armáda pochodujúca Moskvou. Ostrý poplach to už nebola hra na vojakov, ale vážna vec, pri ktorej nikto vopred nevedel, čo sa z toho vykluje a ako to dopadne.
            Situácia, ako nás o nej informovali, bola taká, že hneď kúsok za Volarmi v lese je narušitel, ktorý v reštauračnom zariadení zobral za rukojemníkov ženu s dieťaťom a so zbraňou v ruke sa vyhrážal prechodom štátnej hranice. Fešáčisko jeden spitý, vrátil sa z väzenia a prišiel dohovárať svojej družke.
Žene s dieťaťom sa neskôr od opilca podarilo utiecť, ale on od svojich zámerov aj tak neustúpil a naďalej chcel zdrhnúť cez hranice.
Na akciu vyberali iba dobrovolníkov, ktorí sa sami hlásili k zásahu. Preto, že so svojou Tatrou som držal poplachovú pohotovosť ihneď som všetkých, potom, ako mi naskákali na korbu auta, rozviezol okolo okraja lesa, kde sa údajne narušitel skrýval. V kabíne auta sa so mnou viezol aj náčelník štábu, ktorý riadil výsadok zásahovej jednotky a zrejme aj celú operáciu.
Akonáhle zostala korba prázdna, rozbehol sa do lesa za ním. Zbraň som však nemal, lebo som sa za dobrovolníka nehlásil. Dnes by som sa na to zvysoka vykašlal, ale vtedy ma hnal neskutočný adrenalín a napichaný som bol, ako nevesta cez svadobný deň.
Po krátkom behu sme dorazili na kraj lesa, kde začínala rozlahlá čistina. V jej strede bol výmol ako od granátu a na jeho okraji stál mladý, listnatý strom. Zalahli sme k zemi a chvílu vyčkávali, lebo odniekial sa ozvali výstrely.
Nič sa však nedialo a už sme sa aj chystali zodvihnúť a pokračovať ďalej v pátraní, ale v tom sa z výmolu uprostred čistiny vztýčila postava chlapa. Pri boku držal zbraň ukradnutú z vylomenej polovníckej chaty, ktorú noc predtým vykradol a opakovane vystrelil ako nejaký kovboj, hezky vod boku, že by mu aj Steve McQueen, alebo aj hociktorý iný zo Siedmych statočných závidel.
V tom začala rachotačka jako u Verdunu. Každý, kto mal zbraň, pálil čo mu zásobník stačil, aspoň tak sa mi to vtedy zdalo. Strelba nás teda znovu pritĺkla k zemi a len sme čakali, čo bude. Zadychčaný náčelník štábu, ledva lapajúci dych, držal v ruke svoj samopal Škorpión a pýtal sa ma či má strielať. Samozrejme, že má strielať a keď nechce, nech to dá mne do ruky. Vzrušene som vyhŕkol na neho.
Krik a rev sa začal ozývať z čistiny, lebo niektorý z péesákov kovboja trafil. Strelba ustala, ale chlap sa znova potácajúc postavil. Zrejme to bol presne tak isto ako ja, milovník westernov a hral sa na nejakého desperáda a to ešte nebol v móde ani Tarantino s Banderasom.
 To sme už s majorom klačali a učupení striehli na moment, kedy vyraziť. Nechápem, čo som vlastne od toho čakal. Nemal som v rukách žiadnu zbraň a pochybujem, že by sa ozbrojený narušitel vzdal, ak by som na neho vyplazil jazyk a zakýval mu ušami, čo mi však dodnes výborne ide. Teraz je mi to všetko jasné, ale vtedy? Vtedy som bol pripravený utekať s holými rukami až k nemu a rozkopať mu prdel.
Cowboy opět stál s nabitým kvérem u boku. Medzičasom vo výmole nabil svoju zbraň a zas vystrelil. V ten moment mi niekde pri pravom uchu niečo zvonivo zasvišťalo. Začalo totiž nové kolo prestrelky a z celého lesa okolo čistiny znela strelba. Preto ťažko povedať odkial priletela zablúdená včelička a odrazila sa od stromu kúsok odo mňa.
Pištolník padol ako gate a začal znovu revať od bolesti a s náčelníkom štábu sme sa do utíchnutej palby rozbehli smerom k nemu. Nad hlavami sa nám už vznášal vrtulník, ktorý priletel až z Prahy. Z  jeho útrob sa na lane spustili dvaja maníci v civile priamo do výmolu. Keď som k nemu, ako prvý z péesákov pribehol, jeden z civilov už zbieral zo zeme brokovnicu, ktorú vykopol desperádovi z rúk a druhý na ňom sedel, aby ho spútal.
Traja pohraničiari a jeden narušitel mali opäť šťastie v príbehu so šťastným koncom, nad ktorým lietala zubatá s kosou SA päťdesiatosem. Dvaja úspešní strelci, ktorí presnou muškou narušitela spacifikovali a dostali opušťáky,  si svoj podiel šťastia vybrali dnes, lebo ich nesúdia za vraždu. Narušitel si svoj podiel šťastia vybral hneď tam, v podobe troch tak šťastne čistých priestrelov, bez roztrieštených kostí, že už za krátky čas bol fit pre súdny proces. Tretí pohraničiar, som si svoj podiel šťastia vybral v odrazenej gulke, ktorá sa zatúlala necelých pätnásť centimetrov od mojej hlavy.


Informácie na mail adrese:

Žiadne komentáre: