Translate

11. 12. 2013

O Rusoch


Úryvky z knihy  
STRÁŽILI SME REPUBLIKU

Po vojenčine, niekedy okolo roku tisícdeväťstoosemdesiatsedem, to bolo s informáciami v našej republike presne tak isto, ako za Polskej krízy. Prišli sme na turné do Sovietskeho zväzu, ktorý už zasiahla vlna Gorbačovovej Perestrojky a na nástenke moskovského hotela som si prečítal titulok v ruských novinách.

„Lenin je diabol a Stalin je vrah.“

-skoro som z nôh padol. Prekvapene som na to civel, ako keby sa mi zjavil nejaký boh, lebo u nás, v Československu, komunisti ešte stále heilovali tie svoje heslá o Sovietskom zväze, našom vzore. Ale to, že v Rusku je už všetko inak, nepovedali občanom svojej republiky zhola nič.
Nikdy v živote by som predtým nebol povedal, že v bašte komunizmu sa budem cítiť slobodnejšie ako doma. Na ten prvý pocit slobody v živote, nikdy nezabudnem a za to jediné som Rusom vďačný.
A ako vďačne rád by som bol, ja ako Slovan, hrdý na ten velký Slovanský národ, ktorý je tak húževnatý, že dokázal osídliť nehostinnú Sibír na, pre belochov, cudzom kontinente. Národ, ktorý má všetky predpoklady na slobodný a nezávislý život, lebo má všetky zdroje a nekonečné prírodné bohatstvo. Národ, ktorý stáročiami bojov v najdivokejšej časti sveta, kde sa odjakživa tvorili dejiny ludstva, dokázal obhájiť svoje právo na existenciu. No však namiesto špičkových a legendárnych výrobkov ako Harley-Davidson a Rolls Royce, Fender a Gibson, Omega a Tissot, Gucci a Versace, Budvar a Plzeňský Prazdroj, Cartier... vyrába len špičkové a legendárne zbrane, a namiesto toho, aby ho celý svet, pre jeho zručnosti a um miloval, sa ho iba bojí, presne tak, ako jeho najsvetoznámejšieho produktu Kalaša – samopalu Kalašnikov.



Informácie na mail adrese:

Žiadne komentáre: